Gekke Amerikanen, creditcard kwijt, VIP tafels NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tom Jong - WaarBenJij.nu Gekke Amerikanen, creditcard kwijt, VIP tafels NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tom Jong - WaarBenJij.nu

Gekke Amerikanen, creditcard kwijt, VIP tafels NYC

Door: Tom de Jong

Blijf op de hoogte en volg Tom

18 April 2014 | Verenigde Staten, New York

Het is al weer even geleden dat ik iets heb gepost. Ik ben al weer 6 weken in het gestoorde, drukke maar waanzinnige New York. In de 6 weken is ontzettend veel gebeurd. Te veel om hier te posten dus ik haal de hoogtepuntjes er uit! Ik zal ook meteen wat foto's er bij gooien voor dn gezelligheid!

Laatste keer was ik geëindigd met de planning om naar het WTC memorial te gaan met Bo. Nou dat hebben we ook gedaan. Samen met mn maatje/tourgids Bo ben ik weer wat toeristen spotjes gaan verkennen. We begonnen bij Wallstreet, in t weekend beetje een saaie bedoeling... maar ik ben er geweest! Daarna zijn we doorgelopen naar Ground zero / WTC memorial. Op dit moment staat er al een nieuwe toren met een helemaal geen afgezaagde naam ''The Freedom Tower''. Hij is nog niet helemaal af maar ziet er leuk uit! Maar dan begint het Amerikaanse avontuur.. Je moet kaartjes ophalen die +/- gratis zijn. Wat bedoel ik daar nou mee.. Opzich zijn ze gratis (en Bo en ik ontzettende Nederlandse studenten betaalde dan ook niks) maar ze benadrukken maar al te graag dat ze een donatie verwachten van $5,-.. En dat vragen ze dan ook wel 20 keer op de weg richting het memorial.... Het is net een attractie park! Eenmaal aangekomen bij de ''grote attractie'' de fonteinen met alle namen van de overledenen, moet ik zeggen dat ze dat wel erg mooi hebben gemaakt.
Na dit avontuur gingen we naar de ultieme Amerikaanse experience... Het was namelijk nog best koud dus wij denken hop naar de bioscoop op Time Square. De film ''Divergent'' bleek goed te zijn dus we wagen het er maar op. Halverwege deze ontzettend Amerikaanse aftreksel van de Hunger games begon het hoor. Tijdens de kusscene begon de hele zaal op eens te klappen en te juichen!! We dachten ze maken een grapje! Dus we begonnen maar mee te doen en dit herhaalde zich letterlijk nog 4 keer tijdens de ''hoogtepunten'' in de film. Oftewel heb 1 uur de slappe lach gehad en heb niks meer van de film meegemaakt. Wat een vreeeeeeemd volk. Daar hebben we dan ook maar een Mohito op gedronken in het ''hard Rock Café'' (helemaal niet commercieel...)

Op mn werk gaat het op dit moment best prima. Veel verschillende projecten waar ik aan mee werk. Dus niet 1 specifiek project. Onder anderen een documentaire voor Blizzard Entertainment bekend van World of Warcraft, Diablo etc. Ook ben ik op een heuse Fashion shoot geweest van Express, ontezettende fashion koning dat ik ben.. En natuurlijk mn walvis project. Daarvoor zijn we nu bezig met al het funding oftewel kickstarter, festivals etc! Soms heb ik ook heel weinig te doen dat is wel jammer. Maar dan ga ik maar aan mijn school opdracht werken!
Naast mn werk ben ik meestal of snel wat sporten of weg met mn vrienden van mijn studenten complex. Zo zijn we onder anderen naar de internationale pillow fight day gegaan! Dat was echt GE NI AAL! Paar 100 man kwam opdagen, de helft verkleed in een veel te strak superhelden pak. Soms een beetje te fanatiek.. maar echt een geniaal evenement!! Heb snel een filmpje in elkaar geplant zie dat hier: https://www.youtube.com/watch?v=3nQvpnzMI08 .

Ook ben ik verschillende keren wezen uit eten. Het uit eten is hier ongeveer net zo duur als dat je zelf kookt. Al kook ik toch meestal liever zelf wat. Dan weet ik tenminste wat ik eet! Tof is ook wel dat ze standaard water schenken in restaurants dat helemaal gratis is. Dat maakt het stukken goedkoper! Zo ben ik met Sohel (kamergenoot) en James (gast uit Londen) naar Dallas BBQ geweest. Ontzettend Amerikaans en ook niet echt een aanrader. Je kunt daadwerkelijk een piramide van gefrituurde uien bestellen??!?? En zo hebben ze daar nog meer dingen. Zo ben ik met hun ook naar Hooters geweest met de o zo leuke bediensters! En zijn we voor het afscheid van Sohel naar een ''echte'' Italiaan geweest. #allesisgeamerikaniseerd!! En dan mis ik er vast nog wat!

Zoals ik net al zei is mijn kamergenoot vertrokken. Dat konden we natuurlijk niet zomaar laten gebeuren. 's middags wat geluncht en gechilled in Central Park. Dus wij naar een veel te dure nachtclub geweest LAVO. We eindigde met 2 gratis VIP tafels een champagne fles van $1500 en nog veel meer.. gelukkig was dat gratis! Maar daarnaast toch wel een dure avond dus deze week was Cheap-week! Wat betekend een hele week goed koop voeier! Dus ik heb geteerd op alle soorten en maten tosti's die je maar kan bedenken! En ik als tosti verslaafde vind dat prima!!
Daarnaast hebben ik en een hele vriendengroep hier kaarten besteld voor het EDC festival! Soort van dance festival met een line-up bestaande uit 50% Nederlandse DJ's! HEUJJ Word vast een feestje!!

Wat ook wel tof is dat volgende week mijn ouders voor het eerst buiten Europa gaan en mij komen opzoeken hier in NY!! Voor ons moederke toch wat spannend geloof ik, maar t word geniaal! En aangezien ik met me stomme kop mijn creditcard al ben veloren is het wel tof dat hun meteen een nieuwe mee kunnen nemen :) gelukkig heb ik vrij kunnen krijgen van mijn werk, dus ik mag lekker de hele week op zn Nederlands door het leven!
Zoals je ziet heb ik t leuk zat! En dan heb ik de helft van mijn kroeg verhalen en anderen belevenissen nog niet verteld! Ik heb t zelfs zo leuk dat ik vrees iets eerder terug te moeten komen.. Het is namelijk erg lastig om een verblijf plaats te vinden die goedkoper is dan waar ik nu zit. Aangezien het allemaal ongemeubileerd is en/of voor 6 maanden is. Plus de wijk is wel erg belangrijk hier. Ik denk dat ik er dus voor kies om 4 maanden het enorm hier naar mijn zin te hebben ipv 5 maanden half. Hier over hoor je later meer.

iig ga ik proberen ik iets vaker wat van me te laten horen zodat ik niet alles vergeet! Ik kijk enorm uit naar mn oudertjes die deze kant op komen. En alles wat nog meer komen gaat! Oftewel ik heb hier de tijd van mijn leven! Mocht je in de zomer naar New York komen laat t me weten!!

Vergeet de foto's en video niet te checken!

Tot snel weer,
Tom

  • 19 April 2014 - 10:51

    Emmy Simons:

    Krijg er steeds meer zin in: ik kom er aan!!!!

  • 20 April 2014 - 22:49

    Ym:

    Aaaaaah leuk verhaal klein broertje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Hallo beste lezer! Mijn naam is Tom, ik ben 22 jaar oud en ik ben wel in voor een avontuurtje. Vandaar dat ik heb besloten om af te studeren bij Alldayeveryday in New York City. Ik zal daar 5 maanden verblijven en dat is best spannend want ik ben er nog nooit geweest! Maar ze zeggen dat het er best leuk is!

Actief sinds 01 Maart 2014
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 5122

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 08 Augustus 2014

5 maanden naar New York City!

Landen bezocht: