Eerste dagen in NYC! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tom Jong - WaarBenJij.nu Eerste dagen in NYC! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tom Jong - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in NYC!

Door: Tom de Jong

Blijf op de hoogte en volg Tom

11 Maart 2014 | Verenigde Staten, New York

Zaterdag was het dan zo ver. Na een laatste nachtje in mijn eigen bed in Nederland was de dag van vertrek aangebroken! Heel toepasselijk die ochtend een broodje met filet''american'' op.. (ta dum tsss) En na nog wat tijd te rekken moest ik dan toch echt gaan. Na 100 jaar ging zelfs het hele gezin mee in 1 auto!! Dat is echt lang geleden maar erg gezellig. En dat was goed om mijn zenuwen wat te stillen. Want ik moet zeggen dat ik langzamerhand wel steeds zenuwachtiger werd. Het ging nu echt gebeuren. Ik ging van alles dat ik kende afscheid nemen. Een heel vreemd gevoel maar dat hoort nou eenmaal bij dit grote avontuur! Ik kan nu ook wel zeggen dat ik toen echt totaal niet wist waar ik überhaupt aan begon. Ik had wel wat verwachtingen en ideeën, maar het is zo enorm anders.

Maargoed aangekomen op Schiphol wist ik natuurlijk niet waar ik heen moest. Gelukkig was mijn moeshie er om me te helpen! Thanx he mammie!! Nadat we de goede incheck balie hadden gevonden kwam ook nog gezellig mn maatje/zwagert Niels langs om me uit te zwaaien #goeimenneke! Wat ook nog wel grappig was is dat na ik van iedereen afscheid had genomen blijkbaar de verkeerde kant op liep en dus nog een keer afscheid kon gaan nemen #anticlimax.. En toen stond ik er alleen voor!!! SPANNOND!

Op schiphol had ik mijn gate gelukkig zo gevonden. Moest nog wel 2 uurtjes wachten, dus ben maar een biertje gaan halen en heb een film gekeken op mijn laptop. Tot dusver gaat het dus prima! Eenmaal in het vliegtuig bleek ik ook nog eens maar 20 anderen in een heel vliegtuig te zitten dus plek zat. Maar toen ik London werd het toch even spannend. Bij de douane bleek mijn Visum nog niet ingecheckt te zijn. Foutje bij het consulaat?? Na heel vriendelijk lachen hebben ze me dan toch geholpen en mijn visum ingecheckt zucht.... Ik kon gelijk doorlopen naar mijn vliegtuig richting NYC. In dat vliegtuig had ik wederom geluk en waren de 2 stoelen naast mij vrij! Dus lekker languit gelegen en wat uurtje slaap kunnen pakken. Na ongeveer 8 uur vliegen kwam ik dan om 21:00 lokale tijd aan op J.F Kennedy airport in New York. Tijdens de reis ben ik wel steeds nerveuzer geworden, het is erg vreemd om plots alleen te reizen en echt compleet van jezelf afhankelijk te zijn. De vermoeidheid sloeg toch ook wel toe, en na een poging om het treinen systeem te begrijpen heb ik toch maar een taxi gepakt!

Aangekomen bij mijn verblijfplaats voor de eerste maand stond mn kamergenoot met wat vrienden al klaar. Super gezellige mensen, sommigen studeren hier aan de NYU maar de meeste zijn net als ik internationale stagiaires. Zo is mijn kamergenoot een hele chille gast uit Mozambique. Kan er prima mee overweg dus dat is mooi meegenomen. Al was ik de eerste avond zo moe dat ik zijn naam echt 20 keer vergat. Ook niet heel vreemd hij heet namelijk Sohel. Hij ging die avond uit en ik wou zsm naar bed. Ben nog ff wat gaan eten met wat andere studenten hier en toen gauw naar mijn bed gegaan. Helaas had ik toch wel erg veel last van de jetlag en kon dus moeilijk in slaap komen. En dan wanneer je moe bent en toch ook wel nerveus bent + een cultuur schokje komen de twijfels. ''Ga ik het hier wel 5 maanden volhouden?'' noem maar op. Alles ging door mijn hoofd heen. Gelukkig na toch een wat korte nacht kon ik alles weer stukken positiever bekijken. Zeker nadat ik via Central park en Timesquere naar mijn werk ben gelopen. Ik kon namelijk meteen beginnen. De postproductie spullen moesten verhuist worden. Of ik even kon helpen? Aber natuurlich!! Mijn baas is een prima kerel uit Australië die hier nu 7 jaar dit kantoor runt.

Na mijn werkdag had ik afgesproken om wat te gaan eten en sightseeing te doen met vriendin van school die hier nog 3 weken zit. Ze nam me mee naar de overkant van de Brooklyn Bridge om het fantastische New York te zien bij zonsondergang. Dat was echt meer dan fantastisch. Toen pas had ik echt door dat ik in New York ben! Heel overweldigend. We zijn toen over de Brooklyn Bridge terug gelopen naar de wijk SOHO om daar wat te gaan eten. Ik ben meteen genezen van de hamburgers hier want hij was niet te pruimen! Na deze fantastische maaltijd zijn we doorgelopen naar Time Squere, wat 's avonds heel tof is. Al met al een top 1e dag.

De dag er op kon ik meteen om 9 uur beginnen met mijn stage. We moesten nog meer verhuizen helaas dus weer lekker sjouwen door NY. maargoed zo zie ik meteen New York erg goed. Rond een uur of 3 was ik klaar en ben ik weer terug naar huis gegaan. Ik heb snel een powernap gedaan want ik ging 's avonds nog sporten hier. Ze hebben hier namelijk een sport faciliteit in de flat. Ik dacht ooo zal wel mee vallen aangezien het in een flat zit. Nou werkelijk waar het is echt HUGE. Ze bieden hier echt alle sporten aan volgens mij. Zo hebben ze een cardio hal net zo groot als bij ons een fitness centrum is. Maar dan zijn we er nog niet... zo hebben ze ook nog: een boksruimte, basketbal hal, dans ruimte, kracht hal, wellness centre, zwembad, jacuzzi en als klap op de vuurpeil een turnhal op de bovenste verdieping. En dan gok ik dat ik nog wat dingen mis. Ik heb me dus prima vermaakt met mn kamergenoot een mijn buurman die ook heel tof is. Ik zit hier dus echt prima op mijn plek!!!

Vandaag was dan mijn eerste vrije dag. Snel wat boodschappen gedaan (ABSURT DUUR HIER!) plus een Amerikaans telefoonnummer geregeld. Daarnaast wat school en visum zaken geregeld. Oftewel vanavond de kroeg in!!! HEUUJJ

Er is nog zo veel meer te vertellen maar dat gaat hier niet op lukken! Voeg me gerust toe op Skype!
Skype: Tommkee77

En lees door mijn dyslectische spelfouten heen AUB! Ik doe mijn best marjeehhh wat doe je er aan.


Groetjes Tom

  • 11 Maart 2014 - 21:39

    Marit:

    Tommie!!! Wat een avontuur al die eerste dagen! Klinkt super vet allemaal! Had verwacht dat je wel wat wendagen A.K.A toeristendagen zou krijgen maar je mocht meteen aan de bak zo te lezen!

    Ben trwns nu al trots op je dat je al bent begonnen met sporten! Ik doe het je nog steeds niet na

  • 11 Maart 2014 - 22:49

    Claudia Van Helvoirt:

    Dylectische vouten?? Welke?? Haha...
    Ontzettend leuk om te lezen Tom! Leef je droom... Geniet... Ik ga proberen je te volgen.
    Tot over 5 maanden, en dat is helaas voor jou, zo voorbij. Haha.
    Groetjes Clau
    Ps... Wie weet doe je nog wat receptideetjes op... :-D

  • 11 Maart 2014 - 23:40

    Janneke Aussems:

    Hey Tom,

    Wat een leuk verhaal!
    En ik snap je gevoel van twijfels door vermoeidheid... Maar binnen no time voel je je helemaal thuis. De tijd zal vliegen! Geniet van je stage, en vooral de vrije tijd ;).

    Gr. Janneke

  • 12 Maart 2014 - 00:09

    Nikki:

    hee tom

    Ik vind het heel grappig om te lezen omdat het zo herkenbaar is voor mij! Ik kan jou verhaal zo goed als overnemen voor mijn aankomst op Curacao :p (op het culturele aspect na dan hihi)

    Geniet ervan want de tijd gaat echt snel!

    tot OUKA!

    groetjes nikki

  • 12 Maart 2014 - 01:38

    Tom De Jong:

    Wat een leuke reacties! Grappig om te zien dat sommigen hier in kunnen herkennen. Gelukkig had ik zelf ook door dat het er bij hoort. Ik ga vanavond gezellig met wat gasten de kroeg in! Daar voel ik me al helemaal thuis dus moet goed komen hier toch?

  • 12 Maart 2014 - 09:06

    Niels:

    Ge zèèt zelluf un goei menneke! Valt me wel tegen dat je nu pas de kroeg in gaat hoor... Hou dit vol zo Tommie :D

  • 12 Maart 2014 - 10:22

    Emmy:

    Heerlijk al die verhalen, wat is het hier dan toch saai! Alhoewel, we kunnen eten wat we willen en wanneer we willen, dat is dan wel weer tof! Leuk uitzicht vanaf kantoor en kamer! Hoop dat de kroegen ook gezellig zijn, kun je het er in de gym allemaal weer aftrainen! Ben benieuwd naar je basketbalcapaciteiten.
    groet

  • 12 Maart 2014 - 18:14

    Tante E.:

    Al een heel avontuur dus, maar gelukkig heb je het overleefd, en je bent zelfs niet verdwaald. Keigoed van je. Als het zo duur is daar kun je misschien een paar radslagen maken over die lange brug, zet je aan het eind een dollarbakske. Zojuist gelezen op teletekst dat er 2 gebouwen zijn ingestort in NewYork, maar gelukkig weet Oom te vertellen waar je woont en werkt....! Ga zo door Tom, we zijn trots op ons neefje (!). Maak veel vrienden, en geniet. Groet je tante (Haha).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Hallo beste lezer! Mijn naam is Tom, ik ben 22 jaar oud en ik ben wel in voor een avontuurtje. Vandaar dat ik heb besloten om af te studeren bij Alldayeveryday in New York City. Ik zal daar 5 maanden verblijven en dat is best spannend want ik ben er nog nooit geweest! Maar ze zeggen dat het er best leuk is!

Actief sinds 01 Maart 2014
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 5121

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 08 Augustus 2014

5 maanden naar New York City!

Landen bezocht: