Dus hoe gaat het in NY? - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tom Jong - WaarBenJij.nu Dus hoe gaat het in NY? - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tom Jong - WaarBenJij.nu

Dus hoe gaat het in NY?

Door: Tom de Jong

Blijf op de hoogte en volg Tom

21 Maart 2014 | Verenigde Staten, New York

Nou eigenlijk heel erg goed! Ik ben al weer bijna 2 weken hier!! De vorige keer had ik nog verteld over dat het soms best lastig was, de twijfels etc. dat is nu echt wel ver over. Ik heb gelukkig een hele tof groep mafkezen net als ik ontmoet, allemaal ongeveer net zo oud. Waar ik heel goed mee kan opschieten. De eerste week ben ik dan ook wel 3 keer in een kroeg beland... De eerste avond ging ik met een andere Nederlander mee naar ''The 13th step'' $1,- per biertje! En die heeft me dan weer voorgesteld aan die hele groep met mafkezen! Top kroeg in downtown manhatten, en al helemaal voor zo weinig geld!! Ik blij dat ik de dag er na vrij was want dat was toch wat pittig.. T leuke is ook dat van die groep er geloof ik maar 2 Amerikaans zijn. Er zijn 3 Australische gasten, nog wat Europeanen en nog iets anders geloof ik. Mega gezellig want iedereen zit hier in het zelfde schuitje als ik.

De woensdag heb ik de nodige boodschappen gedaan lekker een dagje thuis. Totdat ik me verveelde en dacht laat ik eens Central Park in lopen! Central Park is ook echt maar 2 minuten van mij vandaan, dus dat moet wel lukken toch? Ik daar aangekomen, lekker weertje, klein beetje regen kan niet mis gaan toch!? Nou na een half uur door dat park heen te hebben gelopen was ik er wel weer klaar mee. Dus ik denk loop op m'n gemakje terug. T begon ondertussen ook steeds harder te regenen. Dus ik loop puur op mn gevoel richting East side (waar ik woon) voor ongeveer een half uur. Ondertussen BTW al klets nat van die regen. Ik denk ik herken dit allemaal niet.... Dus ik kijk op mijn Iphone om te kijken waar ik ben, sta ik blijkbaar zo ver als het maar kan aan West side... T mooie is dat mn mobiel ook nog is bijna op was. Oftewel ja hoor ik ben verdwaald in Central Park op de meeste regenachtige dag tot nu toe! NICE NICE.. Ik was ondertussen zo nat dat ik net zo goed kon lopen als een taxi pakken of metro. Dus gelukkig na nog 1 uur wandelen was ik dan zeiknat thuis aangekomen. Na dit feestje ben ik gauw hier naar de Gym gegaan met mn kamergenoot en hij ging volleyballen dus ik denk doe gezellig mee! Ben er meteen achter waarom ik ook al weer geen teamsport doe... maargoed daarna nog de jacuzzi in gesprongen dus ik weer blij! #LUXE
Die week hoefde ik alleen nog op donderdag en vrijdag te werken. Daar heb ik vooral nog aan mijn school opdrachten gewerkt en wat dingen geregeld voor je visum/SEVIS bla bla bla. Kon ook helaas nog niet zo heel veel doen bij Allday. Die vrijdag avond dus gauw maar even een klein kroegje opgezocht 2 blokken van mij af met de Australische vrienden van mij de NL en 2 Amerikaantjes. Op t gemakje een biertje pakken wat natuurlijk uitliep tot 3 uur. Maar t was het helemaal waard, mega gezellig. Tof ook aan New York is dat er overal wel iets te doen is. Al ga je op een dinsdag nacht om 3 uur 's nachts de kleinste kroeg in die je kan vinden, dan zou het er nog gezellig druk zijn. TOP STAD! Dat is overal ook wel mijn impressie van de stad. Er is echt altijd ergens wel wat te doen. T leeft hier echt enorm.

Zaterdag hebben we met zijn alle Sint Patricks day gevierd hier omdat we maandag allemaal moesten werken. Dus we zijn lekker vroeg begonnen bij kroegje hier vlakbij. Daar kreeg ik zomaar een groen hoed plus een groene ketting! Want dat hoort of zo? PERIMA ik houd van gratis!! Na daar een middag daar te hebben gezeten waren we natuurlijk nog niet klaar!? Oftewel hop door naar een club! Want dat hoort natuurlijk bij NYC niet? Uit eindelijk zijn we met de hele groep terecht gekomen bij ''Le Bain'' een rooftop club in Downtown Manhatten! Daar hadden we weer een kippenvel momentje van het veel te mooie uitzicht. Echt niet normaal! Zo heb je ongeveer 2 keer in de week een momentje dat weer beseft dat je in NEW YORK bent! Top gevoel! Wat een minder gevoel was is de prijs van dat ene drankje dat ik bestelde ($13,-) oftewel na dat drankje was het wel weer schluss voor mij!

De dag er op ben ik met Ruben (NL) nog richting Wallstreet de Freedom tower(nieuwe WTC) geweest. Wat ook wel enorm indrukwekkend is! Verder lekker thuis gechilld en nog ff naar de gym gegaan. Plus die avond naar de film ''Need for speed'' geweest (MEGA AANRADER) met 2 gasten van mijn verdieping hier bij Y.

Na maandag weer een dagje te hebben gewerkt mocht ik dinsdag mee richting een productie dag van een commercial voor een nieuw merk (lijkt op Beats by Dre) een nieuw soort box/geluidsysteem. Meer mag ik er natuurlijk niet over zeggen... Wat erg tof was is dat ik op de set stond met o.a regisseur Phil Pinto! Hij heeft mega tof werk gedaan voor veel bekende artiesten. Dus dat was super nice! Ik mocht natuurlijk de eerste keer op een Amerikaanse set niet zo heel veel doen. Maar daar zijn was al erg tof. Het gaat ook enorm anders als in NL. Er zijn veel meer mensen mee geboeid hier. Zo ben je in NL als producer niet alleen verantwoordelijk voor het plannen van bijvoorbeeld de locaties etc. maar regel je ook van alles daar buiten om. Hier in Amerika heeft elk persoon 1 wat kleinere taak en dat was het. Dat betekend natuurlijk dat er veel meer mensen op zo'n set staan. Plus ze hebben hier een partij aan apparatuur!! Niet normaal. Ze filmen hier zelfs een commercial met een Red Dragon camera!? Plus die typische director stoeltjes uit de film? Die gebruiken ze hier echt hahaha! Ook waren er hier een paar licht designers en set designers die echt top werk leveren. Zo maken ze in 1 ruimte 4 compleet andere sets. Echt indrukwekkend. Na 15 uur op die set te hebben gestaan heb ik gauw een doggybag gemaakt met al het eten wat over was #studentlife. En toen lekker naar mijn bedje.

En dan is het op eens al weer anderhalve week verder! De dag er op heb ik ook gehoord waar ik deze periode vooral aan zal werken hier bij Alldayeveryday. Ik kan er niet te veel over zeggen maar ik ga mee werken aan een grote documentaire voor o.a. Discovery Channel!! (Iets met walvissen sssssht) Heel tof!! En hier ga ik dan ook meteen mijn afstudeeropdracht aan koppelen. Dat brengt natuurlijk heel veel motivatie met zich mee. Op dit moment ben ik nog bezig voor COS een Fashion achtig iets waar research voor moest worden gedaan.

Nou en dan zijn we alweer op de 2e vrijdag beland van mijn verblijf hier in NY! Vanavond ga ik nog Brooklyn in met Bo (NL van school). En zaterdag waarschijnlijk naar het WTC memorial en High park plus een kroegje?

Tot snel,

Tom!

  • 21 Maart 2014 - 18:01

    Marit:

    heeey Tom!!

    Wauw wat een avonturen! Wat er ook gebeurt, je reis kan nu al niet meer stuk volgens mij!
    Je brengt je enthousiasme (zoals altijd :P) ook echt goed over en moet bekennen dat de foto's alleen ook al indrukwekkend zijn! Wat een gebouwen!

    En dan serieus??? Discovery Channel??? Walvissen??? Wauw te tof! ongelofelijk! zoooooooo jaloers! Ben benieuwd wat je in elkaar gaat flansen en welke ervaringen je allemaal op doet terwijl je aan je afstudeeropdracht werkt!!!

    Enjoy!

    Xx Marit

  • 23 Maart 2014 - 11:34

    Emmy:

    Nou, nou, jij vermaakt je daar wel! Alleen je moet niet te veel in de kroegen zitten! Fijn dat je studie goed gaat lukken. Groetjes, oma!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Hallo beste lezer! Mijn naam is Tom, ik ben 22 jaar oud en ik ben wel in voor een avontuurtje. Vandaar dat ik heb besloten om af te studeren bij Alldayeveryday in New York City. Ik zal daar 5 maanden verblijven en dat is best spannend want ik ben er nog nooit geweest! Maar ze zeggen dat het er best leuk is!

Actief sinds 01 Maart 2014
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 5114

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 08 Augustus 2014

5 maanden naar New York City!

Landen bezocht: